Agro Salak Senduro - KIM SINAR HARAPAN

Breaking

Minggu, 25 Agustus 2013

Agro Salak Senduro


Setiap orang pasti mempunyai buah-buahan favorit. Entah itu apel, mangga ataupun jeruk. Namun, bukan itu yang ada di Agro Senduro. Di sini kita hanya menemukan buah salak. Buah yang bersisik tipis ini memang sering digandrungi orang dengan tak kenal musim.

Buah salak yang ada di Agro Salak Senduro berjenis salak Pondoh Manggala. Meski ada 2 jenis salak lain yakni salak Pondoh Lumut dan Budheng. Salak Pondoh Manggala ini bertekstur renyah, lembut dan masir. Rasanya juga manis keasam-asaman. Sangat khas!

Di lahan sekitar 4 hektar ini, salak Pondoh Manggala tumbuh subur. Didukung dengan iklim Senduro yang dingin dan sejuk. Seperti tumbuhan salak pada umumnya, tanamannya tertata rapi dan bersih. Buah-buah salaknya pun terlihat jelas bercokol di antara duri-durinya.

Tak afdhol rasanya kalau Anda ke Senduro tak mampir ke Agro Salak ini. Apalagi dimakan langsung di kebunnya. Wuih…pasti akan sangat berkesan!

Lokasi: Lumajang bagian Barat, desa Kandang Tepus, kec. Senduro
Sumber : Singgah Lumajang

1 komentar:

  1. Saya akan sangat mengesyorkan perkhidmatan pembiayaan meridian Le_ kepada sesiapa yang memerlukan bantuan kewangan dan mereka akan membuat anda berada di atas direktori tinggi untuk sebarang keperluan selanjutnya. Sekali lagi saya memuji diri anda dan kakitangan anda untuk perkhidmatan dan perkhidmatan pelanggan yang luar biasa, kerana ini merupakan aset yang hebat untuk syarikat anda dan pengalaman yang menyenangkan kepada pelanggan seperti saya sendiri. Mengharapkan anda semua yang terbaik untuk masa depan. Perkhidmatan pembiayaan meridian adalah cara terbaik untuk mendapatkan pinjaman mudah, di sini ada email..lfdsloans@lemeridianfds.com Atau bercakap dengan Encik Benjamin Pada WhatsApp Via_ 1-989-394-3740 Terima Kasih untuk membantu saya dengan pinjaman sekali lagi dengan sepenuh hati saya bersyukur selama-lamanya.

    BalasHapus

Silahkan Berkomentar. Terima Kasih..

Pages